lørdag den 23. marts 2013

Heidi Svanborg Sagen og Advokaternes præstationer

Heidi Svanborg sagen som handlede om en borger, der stod frem og anmeldte nogle "upassende forhold" i sin søns skole havde flere advokater i forløbet.

Efter min bedste opfattelse var de komplet uduelige. En af dem forværrede efter min vurdering sagen alvorligt.

Den anden advokat rykkede ikke en millimeter.

Heidi var "heldig" kun at få fængselsstraf, der "dog" blev gjort betinget og hun blev pålagt at betale omkostningerne, der ville få mange mennesker til at skulle gå fra hus og hjem.

Og hvorfor?

Fordi hun er ærlig og gjorde hvad dansk lovgivning kræver.

Lovgivningen gav Heidi Svanborg mulighed for at melde overgrebene anonymt. Men ærlighed og hæderlighed belønnes ikke. Heidi mente at hvis man taler sandt så skal man ikke være anonym.

Lokalsamfundet svarede igen med anmeldelse om bagvaskelse.

Såvidt jeg husker måtte Dommeren i Viborg Landsret indskærpe vidnerne mod Heidi at de var under ed. Tankevækkende situation i en sag.

Min konklusion som Bisidder i Heidi Svanborg Sagen:

Skulle jeg opleve overgreb, pædofili, mishandling eller lignende så vil jeg benytte mig af Servicelovens mulighed for anonym anmeldelse!

8 kommentarer:

  1. Min første advokat Anne-Lisa Andersen bosiddende ved Lildstand med advokat kontor i Fjerritslev var inhabil,idet hun i forvejen arbejdede for Hanstholm kommune som sigtede mig men det glemte hun at oplyse. Da jeg fandt ud af inhabilitet kan meldes til advokat rådet var det for sent..Og ja som Henrik skriver Søren Fryd i Nibe kunne en masse når man talte med ham,men fik ingen af offerne til min fordel i retten. Der var ialt 5 offer og vidner der kunne bekræfte at det jeg meldte havde foregået fra 1978 til 2004,men politiet i Thisted kaldte dem for nye og gamle offer og vidner. Et af vidnerne er lærer på filstedvejens skole i Aalborg og måtte komme med i underretten i et halvt år,men så var hun pludseligt blevet for gammel. I det hele taget blev mødetiden i byretten aflyst flere gange og andre dommere sat på sagen. I avisen stod der at en Ingrid Drengsgaard havde brugt læsevis af timer på at læse sagen op,fordi hun skulle være dommer. Men så blev hun pludseligt taget af sagen.. Mener der så kom en ny,før de fandt den sidste Niels Bjerre. Den ene gang blev jeg ringet op af både min advokat og politiet,som fortalte at retssagen den dag var aflyst. Det virkede meget som om at anklagemyndigheden havde problemer med at finde en dommer,der ville dømme mig...mvh Heidi
    p.s At offer kan være for gamle er en sag,men at et offer også kan være for nyt ? Det er langt ude..

    SvarSlet
    Svar
    1. Heidi er psykisk syg og rablende vanvittig...Det undre mig hun ikke er spærret inde på den lukkede med en anbringelse på ubestemt tid...De eneste beviser i denne sag er at Heidi hører stemmer og så er hun døm for bagvaskelse og injurie

      Slet
  2. Læs meget gerne om min sag i gruppen Heidi Sagen på facebook...Vil også lige tilføje at vi var 3 der blev sigtet igen efter min sag var afsluttet en der hedder Mogens fordi han havde ytret sig om min sag,på en hjemmeside. En der hedder Anette fra en lignende sag i Snedsted, hvor de meldte skolelederen for meget værre ting end i min sag 3 forældre fik domme og bøder for at anmelde overgreb. Dog kom de ikke af med 55.000 kr ligesom jeg sagen stod på i 3 år,hvilket også skulle være ulovligt. Men det jeg ville frem til er at jeg så fik en advokat der hedder Michael Juul Eriksen fra Århus, og så fra faldte de sigtelserne med det samme Så havde jeg fundet ham fra starten havde sagen nok taget sig anderledes ud.. Nu havde jeg kun fået en parkeringsbøde inden denne sag og aldrig regnet med at skulle ha en straf for at gøre min pligt som mor og pædagog,så vidste jo ikke hvor jeg sulle finde en advokat som duede til sådn en slags sag..mvh heidi

    SvarSlet
  3. i 25 år har den psykiske syge Heidi talt om denne sag..Psykiatrien har fejlet ..Heidi skal i spændetrøje på den lukkede

    SvarSlet
  4. De 3 ofres forklaringer i Frøstrup/ Hanstholm sagen og 1 vidne.
    Bent Jørgensens gamle elev Maj-britt Bunch Bertelsen Aalborg skriver:
    Kære Heidi!
    Jeg er så ked af, jeg først nu ser din sag. Jeg kommer fra
    Hanstholm, men bor nu i en anden landsdel.
    Jeg var Bent Jørgensens elev på Hanstholm skole i 1983-1984. Han var min fotolærer. Jeg oplevede en enkelt gang, at han tog mig på numsen. Det var en kendt sag,at når lyset blev slukket (når billederne skulle fremkaldes), så skulle man som pige, ikke lade ham komme for tæt på for så blev han nærgående. Dvs : Jeg var ikke den eneste der oplevede dette!
    Jeg fortalte mine forældre om tilfældet, men jeg ville ikke de skulle gøre noget ved det.
    Jeg ved der er flere på Hanstholm Skole, der har oplevet det, og jeg håber de vil melde sig. Det er jo uhyggeligt, hvis manden har begået disse overgreb i over 20 år!!
    Med venlig hilsen Maj-btitt Bunch Bertelsen
    p.s Ejnar Frøkjær var min klasselærer , og jeg sender nu en mail til ham med samme indhold som denne
    -----------------------------------------------------------
    Denne besked er sendt fra Annette Carstensen Sjørring
    Hej Desværre må jeg tilføje at Bent Jørgensen ikke har gramset eller
    lagt op til det i 20 men 30 år.
    Det var allerede et problem da jeg gik i skole sidst i 70erne.
    Afgangsår 78. ville man ikke gramses på blev man straffet ved ikke at
    få lektiehjælp, hvorimod dem der fandt sig i det eller slog det hen
    var i modvind og fik al den hjælp der skulle til. Samtidig blev man nærmest
    gjort dum og gemt hen i et hjørne og det var vi 2 der erfarede fordi vi
    ikke ville finde os i det og 2 der var inde i "varmen" fordi de ikke turde sige fra.
    Jeg kender også til andre eksempler fra bekendte men ved de er i gang med at skrive til dig.
    Du fejler intet min pige.. vi er mange.. flere end du tror..
    Med venlig hilsen Annette ..
    -----------------------------------------------------------------
    Denne besked er sendt fra Kirsten Frich Schultz (født Hansen) i Gedved
    Jeg skriver til dig for at komme med endnu et udsagn i sagen vedrørende Bent Jørgensen
    Jeg hedder Kirsten Frich Schultz og har gået på Hanstholm skole. Det har siden Bent startede på skolen været en offentlig hemmelighed at han gramsede på mange af pigerne i klassen. Nu ville jeg ikke skrive hvis det kun var sladder jeg havde hørt. Jeg kender mindst 2 konkrete eksempler på sexchikane. Prøver selvfølgeligt at få givet dem besked og håber meget de vil stå frem.
    Jeg har skrevet til Ejnar Frøkjær og søgt at åbne hans øjne. Jeg kender ham såvel som lærer som fra politiske sammenhænge.
    Heidi har jeg også send en mail, dejligt hun gør noget ved denne sag, ak at det kunne få lov at stå på i så mange år....måske skjult lidt at at Bent skifter arbejdsplads.
    Håber jeg kan være en af mange der tør sige sandheden.
    Men venlig hilsen Kirsten Frich schultz (født Hansen)
    ----------------------------------------------------------------
    Samt en udtalelse fra Kim Møller
    Bendt Jørgensen er et yderst ubehageligt monster.
    Jeg gik selv til foto hos ham på Hanstholm skole, havde dog ikke personligt direkte dårlige oplevelser, men pigerne forsvandt rigtig nok.
    Overgreb var så ikke alene forbeholdt pigerne og ikke kun af seksuel karakter. En lang række lærere På Hanstholm skole begik grove fysisk voldelige overgreb og direkte mobning. Min lille bror eksempelvis oplevede denne mobning fra netop Bendts side, hvilket gjorde at han forandrede sig helt enormt. Han var ellers glad for at gå i skole, men det forandrede sig totalt. Bendt kaldte simpelthen min bror og hans kammarat for bøsser og homoer og det foran resten af klassen.

    SvarSlet
  5. DANMARKS EPSTEIN-SAG
    Jeg er blevet mentalundersøgt, truet med umyndiggørelse, blivet retsforfulgt og dømt,
    for som socialpædagog at anmelde overgreb på børn i skolen i Frøstrup i Thy.
    Borgmesteren valgte at bruge
    hans magt til at få mig dømt. https://www.facebook.com/TVFRIHED/videos/3117031655256418

    SvarSlet
  6. Da rigtigt mange har spurgt om den røde tråd i Thysagerne med overgreb på børn og kvinder ,er denne video blevet lavet.
    Alle sager er anmeldt til politiet enten bliver man sigtet og dømt når man anmelder heroppe eller også lægges sagerne ned under gulvtæppet.
    https://www.youtube.com/watch?v=E3jolEjVHI4&t=820s

    SvarSlet
  7. Jeg har fået en mentalerklæring på jeg er normal og skulle nogen der vil gå ind i sagerne ønske den erklæring kan den fås pr mail. Indimellem er der trolle der prøver at bilde folk ind jeg er unormal, det er gerne nogle af ofrene som synes sagerne skal ligge under gulvtæppet. Nu har man jo det valg som offer at man bare kan lade være med at stå frem, der er nok der har stået frem så jeg kan sagtens klare mig med dem

    SvarSlet