mandag den 11. marts 2013

Skive sagen - 9 årig videoafhøres af psykolog alene og uden bisidder eller forældre.

Jeg er lige blevet informeret om at den 9 årige dreng i Skive sagen har været til videoafhøring hos en psykolog i Statsamtet. Det er meget bekymrende især taget i betragtning af at der ikke var andre tilstede ved afhøringen.

Som jeg opfatter det, er det formodentlig kun indehaveren af forældremyndigheden der kan tillade en sådan afhøring. Årsagen til min bekymring er bare at såvidt jeg har forstået så er det selv samme mor der har været politianmeldt for både incest og vold. Den 9 årige dreng var på hospitalet  i Skive med mærker efter vold - angiveligt begået af drengens mor og hendes broder.

Hvordan kan man så retfærdiggøre at Statsamtets psykolog afhører drengen? Efter min vurdering er Statsamtet i dette tilfælde jo ikke uvildig i og med de har været en del af den beslutning der medførte at faderen til den 9 årige dreng ikke har nogen forældremyndighed, men tilsyneladende er faderen den eneste der i virkeligheden kæmper for drengen!

Tidligere har jeg på Børneindustrien beskrevet at den læge der tilså drengen på Skive (Lægevagten) klart forsømte sin pligt til at underrette myndighederne om drengens tilstand og faderens anmeldelse af volden.

Få dage efter blev jeg selv informeret af vagthavende på Skive om at lægen havde PLIGT til at underrette om volden. Faderen der er udlænding blev i stedet ignoreret og drengen fik en sludder for en sladder hvilket jeg har fået bekræftet på en digital optagelse af lægens samtale med drengen.

Juridisk er optagelsen nok ikke anvendelig som bevis men den er skræmmmende!

1 kommentar:

  1. Henrik du må gerne skrive om skive kommunes håndtering af Jannick sagen. Det må gerne komme frem i lyset. Du kan bare kontakte mig på mail. Det vil klart vise det IKKE er eneste gang der svigtes. Blot på en anden alvorlig måde.

    Hilsen Lise (lånt en konto)

    SvarSlet